תוספת בניה לבית פרטי

לא אחת קורה שהמשפחה המתגוררת בבית קיים מעוניינת לבצע שינויים בבית על מנת להתאים אותה לצרכים ולהעדפות שלה כמו למשל צורך שעולה בעת הרחבה המשפחה, עלייה ברמת החיים ושיפור ברמת ההכנסה, וגורמים נוספים. תהליך של תוספת בניה לבית פרטי דורש לא מעט שיעורי בית ובירוקרטיה, ויש לקחת זאת בחשבון כאשר הולכים לקראת מהלך של תוספת בניה לבית פרטי. על מנת לבצע תהליך כזה, מומלץ לפנות אל איש מקצוע לדוגמת R.M – משרד תכנון הנדסי.

לא בכל מבנה ניתן לבצע מהלך של תוספות בנייה. באופן עקרוני ניתן לקבל אישור עבור תוספת בניה לבית פרטי כאשר לא ניצלתם את כל זכויות הבניה ביחס לנכס, או כאשר בוצע שינוי בתוכנית הבניין ובמסגרתה נוספו זכויות בניה. במקרה אחר כאשר הבקשה לתוספת בנייה היא לצורך הוספה של מרחב מוגן, ניתן לקבל אישור אפילו אם פירוש הדבר הוא חריגה מהזכויות הקיימות. אפשרות נוספת היא כאשר תוספת הבניה מיועדת לשטח מסוג שירות. שטח שירות הוא מחסן, מרתף, חדר המשמש לצרכי כביסה, חנייה או חדר לאשפה.

אישורי תוספת בניה לבית פרטי

על מנת לקבל אישור לבצע תוספה בניה לבית פרטי יש לקבל את כל האישורים הדרושים ולעמוד בתקנים השונים. יש להגיש תוכניות עבור תוספת בניה ולקבל אישורים עבור תוכניות אלו עם הביקורות הדרושות. את הבניה עצמה בנכס תוכלו להתחיל רק אחרי שנתקבלו כל האישורים הדרושים. ההמלצה היא לא לבצע זאת לבד. כאשר אתם מבצעים לבד את השינויים אתם מסתכנים בעבודה לא מספיק מקצועית ואיכותית כמו גם האפשרות המאוד סבירה שיתרחשו כל מיני תקלות ודברים לא צפויים במהלך העבודה ולא בהכרח תדעו מבחינה מקצועית ובטיחותית להתמודד עם הדברים בשטח הבנייה בבית בזמן אמת. ההמלצה החד משמעית היא להסתייע באנשי מקצוע אמינים ומקצועיים בעלי ניסיון בפרויקטים של תוספת בניה לבתים פרטים.

תוספת בניה קלה לבית פרטי

כאשר נמנעים מלקחת אנשי מקצוע יש לקחת בחשבון שעבודת הבנייה תתארך הרבה זמן מעבר למתוכנן וכמובן שיכולה להיות לכך השלכה על שעות העבודה שלכם, נוכחות בעבודה במהלך שעות היום ועוד. תוספת בניה לבית פרטי היא פתרון אידיאלי עבור הרחבת המשפחה. עשו זאת בעזרת מומחה בתחום, R.M – משרד תכנון הנדסי, יסייע לכם בכל הנדרש.

 

תוספת בנייה לבית קיים

תוספת בנייה לבית קיים אפשרית רק במידה וקיבלתם לכך את האישור מהוועדה המקומית המשויכת למיקום הגיאוגרפי של הנכס. במידה ואתם מבצעים תוספות בנייה טרם קבלת האישור הרי שמדובר בפעולה לא חוקית המסכנת גם את הבטיחות של המתגוררים במבנה ובמבנים הסמוכים. בשנים האחרונות חל שינוי באופן תהליך הגשת הבקשה וישנה אפשרות להגשת הבקשה מטעמו של אדריכל או קונסטרוקטור בלבד, דרך מערכת רישוי זמין . זאת לעומת שנים עברו בהן נדרש היה להגיע פיזית אל הוועדה ולמסור את התוכניות. תוכלו להסתייע בR.M, מומחה בתחום ובעלים של משרד תכנון הנדסי.

תוספת בנייה לבית קיים – ליווי על ידי אדריכל וקונסטרקטור

היא תהליך לא פשוט שצריך להיות מנוהל ומלווה על ידי אדריכל ועל ידי קונסטרוקטור. האדריכל מתכנן עמכם את השינויים שיעבור המבנה כאשר קונסטרוקטור אחראי לתאם מול האדריכל שהשינויים הנדרשים תואמים את דרישות הבטיחות ויציבות השלד והמבנה. כחלק מהעבודה המשותפת של האדריכל עם הקונסטרקטור ייתכן כי יעלה הצורך להזיז קירות, גרמי מדרגות ועמודים במסגרת העמידה בתקנים השונים. אחרי שנתקבלו האישורים הנדרשים מהוועדה המקומית ניתן להתחיל בתהליך. מי שיבצע בפועל את הבנייה הוא קבלן אשר רשום ברשם הקבלנים ומאוד חשוב לוודא ולבדוק שיש לקבלן ניסיון בפרויקטים של תוספת בנייה לבית קיים.

נקודה חשובה בכל הקשור בתוספת בנייה לבית קיים

תהליך של תוספת בנייה לבית קיים שונה במידה רבה ומסובך יותר מתהליך של בנית בית חדש, ולכן חשוב שלקבלן המבצע יהיה את הניסיון הדרוש. בשלב הבנייה בהתאם לאישורים שנתקבלו ניתן לבנות מרחב מוגן (ממ"ד) גם אם יש בעקבות כך חריגה מזכויות הבנייה. ניתן לבנות מרפסת כאשר זו יכולה להיות מרפסת בטון או מרפסת פלדה. על גג הבית ניתן לבנות חדר מבלי להתחשב בזכויות הבנייה של הבניין המשותף. במידה ותרצו להוסיף שטח לחדרים קיימים תוכלו לעשות זאת רק אם בתוכנית המקורית ישנן זכויות עודפות לניצול, ובמידה ותרצו להוסיף מחסן הרי שבמרבית המקרים לא תידרשו לזכויות בנייה לשם כך.תהליך של תוספת בנייה לבית קיים הוא לא פשוט ודורש לקבל הרבה החלטות מקצועיות לצד נוכחות בשטח, ולכן חשוב ללוות את התהליך באנשי מקצוע מקצועיים ואמינים. פנו עוד היום אל R.M – משרד תכנון הנדסי, לקבלת ייעוץ מקצועי ממומחה.

סגור

    השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

    Call
    Mail